Assalamualaikum,,haveanicedaywithleavetheresttoAllah =)

Friday, 30 March 2012

bole ke...??




Boleh x wat studi grup dengn kwan bkn sjenis??

tpi bkn due org je..bertige?bole x??


boleh x mcg pasal pelajaran dgn kwan yg bkn


kaum sejenis??
means..kalo kite pompuan kite mcg laki??


ape hukum bercinte
sdangkan  kite still bersekolah,,,??




kesimpulan dari soalan diatas,,yg bole ak rungkaiakn ialah,,,,agak2 ape??bole ke??bkn berdua2an pon,,,sms pasal pelajarn je ponnn,,,alahhh,,,cinte maen2 je .bkn serius pon,,
ni lah alsan yg sering kite bgi,,,kalo nk jwab di akhirat nnti agak2 mcm ni ke jwapan nye??
huhu!gerun koottt..!

islam tu mudah dan sempurne,,stiap ape yg kite nk buat ,,akn buat ataupon tlah buat smue nye ade batas syariat yg tlh dtetapkan,,oleh demikian!cehh,,mcm nk bgi ceramah plokk kn,,xsalah kite nk berhubung dgn laki taupon pompuan DENGAN SYARAT!!ekot garis pnduan,,,,itu sajeerrr,hurmmm…ckp pnjg2 pon agak boring korg nk bace,,so..so…so soooo!ak pendekn,,,

nk wat studi grup antare laki pompuan??sile kn….tpi syarat nye,,jen..jen,,jeng!


first!JAGE PANDANGAN yeppp!
-xboleh tgok aurat…
-xboleh tgok dgn NAFSU SHAHWAT!errr..0-0
-jgn pndg tanpe keprluan…tunduk jelahhh..kn senang..hehe
firman ALLAH yg bermksud’’katakan lah kpade lelaki yg beriman,hendaklah mnundukn pndgan dan memlihara pndangannya,,sesungguhnye ALLAH mengetahuinye,,katakanlah kpde wanita beriman hendklah tundukn pndgan dn jage kemaluanye,,(surah al-nur)


Second!PAKAI PAKAIAN TUTOOOPPP AURAT!
-tutop aurat kecuali muke n pergrlgn tgn,,tao kn…
-jgn pkai baju mcm jale ikan…atau pon mcm balut nangke…(jarang n ketat)


And lastly!MEMATUHI ADAB2 MUSLIMaH!
-jgn berckp shgge mnaikn nafsu laki(lebey kurg mcm merayu2 smbil mengedik)hmm,,
-jln jgn lenggang lenggok..mcm nk peerage baju kebaye tuhhh!xbolehhhhh nnti nmpak………….mcm…phm2 aje lah
-nk bergaye jgn smpai bertabarujj ye…(kate nk wat stdi grup…bkn date!)
-jgn pkai mnyak wangi smpi abes satu botol…tengit bau nye!
-jgn bedue2..nnti ade yg ketige…(muleeee lahhhh kn!)


Oke!bole ke ekot syarat2 kt atas tuhh??cukop kuat kahh kite??mungkinnn susah or sukar ..kalo mcm tuhh wat jela studi grup dgn kaum sejenis…..xsalah pon..oke,,ni bru studi grup…

sms ??kalo ekot ak sms ni mksod nye…syaitan memang suke…haha.men2 je..
sms laki pasal plajaran,,bole ke??awat da xdak pompuan nk tnye da ke??haha..mcm yg ak ckp kn tdi bile berduan ade yg ketige kn??walopon sms kite ttap berdue kn…insyaALLAh syaitan n nafsu join skali,,,cube kite same2 pkiaq(pikir)sms ni punce sgle2 nye…betoi x..??mule2 sms pastu bergayut lame2 smpai beli tros kedai topap tuhhh..pastu jmpe pastu …… .oke!bkn ke zmn skang ni teknologi lebey maju??search kt internet jela ape2 yg x tao..kalo da tedesak sgt..mklomla kawan sejenis xnk tolong kate nye…(pape jelakn)
ak nk ingatkn…LAKI DAN POMPUAN NI IBARAT MINYAK PETROL(JENIS BERKUALITI) DAN API(API JENIS BIRU TUHHH)..YG BOLEH BAKAr DGN CEPAT DN MARAK..SOOOO BERRHATI2 LAH DIJALAN RAYE…hehe..0-0

HAH!!ni yg wat kawan2 ak yg still bercouple!da la couple,,!dating depan mate plak tuhhh!!hish2..dgar sini kawan2 ku,,,,ye..!cinte ni anugerah dari ALLAh..jgn kotorkn cinte yg ALLAh bgi ni dgn nafsu dn syahwat!kite ni bagai rak bercinte ape yg dpat??adekah kite cinte ni dpt meningkt cinte kite kt ALLAh??ke lebih melalaikan??mcm mnae palk dgn pelajaran kite??banyak persoalan dn tnggungjawab kite..tnguungjawab kite sbgai muslim..wajib menuntut ilmu..tnggung jawab kite kpade ibu bape?tnggungjawab kite kpade guru??tnggungjawab kite kpde ngre??lebih baek kite pk pasal mase depan kite yg bermule dgn ilmu didade..buang mase jerr korg berkapel ni….x kemane pon…pk ape kite nk jwab waktu peperiksaan pling besar yg akn kite hdapi nnti!bkn pmr!spm!stpm!nuunnnn!di akhirat sane!!

ak ni bkn nk bgi ceramah ke tazkirah ke hape ke kn….ak just nk egtkn je.nk egt kn diri ak n korg jugak .sbb ak tao korg sememang da tao pon tpi saje wat2 xtao…so egtkn jela yg mampu……..kn,oke lah sampi sini jela ak nk membebel…ak pnye jari da patah menaip 0-0.

Thursday, 26 January 2012

kEJar cINte???,,,,CINte cePAt lAriiiii!!

HAHA,,,knpe gelak??ntah lahhh ak pon x kaji lagi...
erm,,,,skang ni ramai remaje yg sebok2 cari jodoh..betol ke??
mane x nye..sebok2 kapel bagai..
cari jodoh la tuhhh..HAHA,,

ape laa..korg kn mude lagi pk mase depn dulu laa..pk pasal pelajaran...lpas tuhh kalo da berjaye cari duit byk2 dn pe yg SEPATOT PATOT PATOT PATOT korg buat,,,BALAS BLIK PENGORBANAN MAK BAPAK,,AYAH IBU,,pape jela kn,,

bukn nye pk nk cri jodoh je,,bkn x bole tpi terlalu awl untuk korg memikirkn nye,,,

usah takot usah gentar!cehhh!HAHA,,,ayattt x boley blarr la plak kn,,percayelah..perempuan yg baek untuk lelaki yg baek...

ape yg pelu kite lakukn,,,??BERDOA la syggg oi,,,istiqamah ,,berterusan..konsisten BERDOA spye kite temui jodoh yg baek satu ari nntiii...

kalulahh korg tao hadis nii;
''telh berkta jibrail:wahai tuhanku,engkau smpikanlah hajat hambamu itu..maka Allah menjawab:biarkn hambaku itu kerana ak mencintai suaranya...''
awesome!!so jgn putos2 berDOA oke!

last wish dri ak...no time for love 0-0
HEHE.,.,.



Friday, 20 January 2012

berCOUPLE tuu mudah......


tolong jwab pertanya2an ni dgn jujor dn renungkn .....

adakah korang akn ceritekan sejujor nye pasal ape yg korg buat semasa korg berCOUPLE dgn ex boy or ex girl korg dkt calon suami atau istri korg?

kalau x,knpe korg ckp berCOUPLE tuh satu bntuk pengenalan keperibadian antara dua insan yg sling mncntai dan dilandasi dgn skap berterus-terang??saling percaya?

kalau ye..knape korg x berterus-terang je...bkn ke sikap keterbukaan tuhh akn membentuk satu keluarge sakinah??

knape pening2menentu kn pasangan hidup?korg takot dpt suami  yg dulu nye sering berpindah tgannn???mgkin da pnah berCOUPLE lbih krg 2 ke 4 kali.???

''ak nk suami yg baek...soleh...''tapi knpe korg begitu suke berCOUPLE??

jika korg dberi pilihan memilih pasangan hidup antara yg pernah berCOUPLE dan yg x PERNAH....agak2 nye mesti korg pilih yg x penahkn??tpi knpe korg berCOUPLE sedangkn korg nk seorg suami yg bersih???

ape perasaan korg jike suami korg tuhh penah bercinte shingge tidak suci lagi??kompom kecewe tidak kepalang kn??

tapi sekarang kenape korg lakukan dkt org laen yg akan menjadi teman hidup org laen...pham?? =)

jika korg ade ank satu ari nnti...rele ke ank korg telh ternoda??jika tidak knpe sekarg korg mengheret mak bapk korg ke api nerake??

korg akn menuntut kpade mereke kerane tak larg korg semase berCOUPLE...dn x suruh korg segerekn perkahwinan...

oleh ituuu..kembali lah kawan2ku  ke fitrah semula....
berCOUPLE tuhhhhhh x kemane ponn,,,,,
no time for love...

ibu,,,mak..ummi...mama..mami....

kasih ibu memebawe ke syurge...kaseh bapa membawa bahagie...
ibu umpame mentari menyinari hidup seorg ank....sejak dlm kndung lagi telah di curahkn kaseh syang...kaseh syg yg tidk ternilai harge nye....
bermule nye pengorbanan seorg ibu sejak ank nye dlm kandung...tepakse menanggung keperitan 9 bulan tidak semudah yg di sgke kn.....sggup bertarung nyawe untuk melihat ank yg dilahirkn menjadi khalifah dimuke bumi Allah ini....

rasulallah telah bersabda...
telah dtg seorg lelak kpde rasulallah dan bertanya..''ya rasulallah siapakah yg berhak diberi penghormatan yang sebaik2 baik nye?jawab rasulallah..''IBUMU'' ia berkata ''kemudian siapa? jwab rasulallah '' IBUMU'' dan lelki itu bertanya lagi..''kemudian siapa?jwab rasulallah ''IBUMU'' dan bertnya lagi..''kemudian siapa? lalu rasulallah menjawab ''bapamu''...

begitu habat nye kaseh ibu itu shigga tidak dpt kita mgukur nye...walaupun disebalik senyuman ibu terukir kesedihan di hati ibu...demi melihat anak2 nye bhagie dy sggup mgorbakn kegembiraan nye...ank2 nya adalh penawar segala kepahitannn

ku doakan semoge setiap titik peluh serta derite yg dharugi mendapat tempat di sisi Allah.sebagai mne yg kite ketahui...tempat seorg ibu tinggi di sisi Allah....

kesimpulan nye hargai lah ibu kite selagi masih hidup....tanpa mereka siape lah kite...

kesempatan ni..ak nk wish befday untk my beloved mom!pade 19.1.2012 ...hepy befday mom!may Allah bless uuu...love uuuuuuuuu so much! 











Monday, 2 January 2012

cinte abadi tuk semue....~..~

sesungguh nye aku cinte kmu kerane Allah..tdak sanggup untuk ak menolakmu ke dalam neraka jahanam semata2 kerana cinta,,,
jika kita cinta kpade Allah ...nescaya PERCAYALAH!! kita akan menerima seseorg yg akn mencintai kita kerana ALLAH...
no time for love ..

cinte sejati remajeeee~..~

 Definasi cinte sebenar ialah apbila kita hendak masuk syurga bersam- same dgn org yg kita kata pada dy ''saya cinta awak''.Perkara ini ini boleh diguna pakai untk smue jnis org.Kekasih,isteri ,anak2 ,ibu bapa saudar mars jiran dan sbgainye,,,
so..kalo kite melakukn sesuatu yg mgeluarkn kita dri jalan ke syurga Allah itu..tanda nya telah hlng cnta kita kpadee org yg kite kata ''saya cintakn awak''
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...